Regulamin korzystania z forum

Zasady i reguły korzystania z Forum Portalu TwojePrawko

Portal TwojePrawko w ramach świadczenia usługi Forum udostępnia Użytkownikom zasoby swojego systemu teleinformatycznego, aby mogli umieszczać swoje komentarze w sieci Internet w ramach Portalu TwojePrawko. Prosimy pamiętać, że nie odpowiadamy za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum przez Użytkowników. Nie ponosimy również żadnej odpowiedzialności za użyteczność, dokładność i kompletność jakiejkolwiek wypowiedzi.
Treść wypowiedzi wyraża opinię jej autora. Jeśli z jakichś przyczyn stwierdzisz, że czyjaś wypowiedź Ci nie odpowiada, łamie zasady korzystania z Forum lub obowiązującego w Polsce prawa, możesz poinformować o tym Administratora, wysyłając do niego e-mail pod adres: biuro@twojeprawko.com.pl. Administrator Forum dba o porządek i zgodność wypowiedzi z zasadami korzystania z Forum i robi w miarę możliwości wszystko, aby po otrzymaniu stosownej, wiarygodnej informacji usuwać niezgodne posty. Korzystając z Forum: zgadzasz się nie używać Forum do zamieszczania materiałów, które są fałszywe, obraźliwe, niedokładne, wulgarne, obsceniczne, wzmagają nienawiść, zastraszają, profanują wartości, grożą, ingerują w czyjąś prywatność lub łamią obowiązujące prawo. Zgadzasz się również nie zamieszczać materiałów chronionych prawem autorskim, chyba że dysponujesz prawami do nich lub zamieszczenie tych materiałów nie stanowi naruszenia praw autorskich.

Zasady korzystania z Portalu TwojePrawko

Forum to miejsce, w którym można dyskutować niemal na każdy temat (z naciskiem przede wszystkim na tematy związane z treściami Portalu). Aby jednak zachować porządek i miłą atmosferę na Forum, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:


1. Na Forum nie umieszczamy komentarzy lub odnośników (linków) do stron internetowych, które naruszają prawo, w szczególności:

  • zawierają wulgaryzmy,
  • zawierają treści pornograficzne,
  • propagują alkohol,
  • propagują narkotyki i inne środki odurzające,
  • obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby,
  • obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie,
  • przyczyniają się do łamania praw autorskich,

Ponadto nie zamieszczamy komentarzy, które:

  • są bezpośrednimi atakami na interlokutorów,
  • zawierają odnośniki (linki) do stron www naruszających prawo lub dobre obyczaje,
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe,
  • są reklamami,
  • są spamem, czyli nie mają nic wspólnego z tematem wątku
  • nawołują do agresji,
  • są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej.
  • zawierają uwagi skierowane do administratora Forum. Za wszelkie uwagi jesteśmy bardzo wdzięczni. Takie uwagi prosimy jednak zamieszczać w przeznaczonym dla nich dziale, względnie prosimy o kontakt mailowy z Administratorem, wysyłając do niego e-mail pod adres: enigma@home.pl Tylko wówczas mamy pewność, że Wasze uwagi trafią do osób odpowiedzialnych za treść Serwisu.

2. Na Forum nie publikujemy odnośników do stron zawierających numery seryjne ("seriale") lub oprogramowanie pirackie ("warez") czy łamiące zabezpieczenia ("cracki"). Usuwane będą odnośniki do stron zawierających materiały, co do których istnieje podejrzenie, że naruszają prawo lub dobre obyczaje.
3. Jeśli wątek zawiera treści przeznaczone raczej dla czytelników dorosłych, powinien mieć w temacie dopisek "18+".
4. Nie obrażamy innych forumowiczów.
5. Wątki należy zakładać w odpowiednich dla nich działach, w przeciwnym razie będą przenoszone do właściwych.
6. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i jednoznacznie określać treść wątku.
7. Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na Forum nie toczyła
8. Dział "Luźne wątki" przeznaczony jest dla dyskusji na tematy dowolne.
9. Wszelkie wątki zawierające dyskusje nieodpowiadające tematyce działu , a zakładane w innych działach niż "Luźne wątki" , będą przenoszone właśnie do niego.
10. Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska czy służące wyłącznie do nabijania postów (pkt 17) będą usuwane lub przenoszone do działu "Luźne wątki"
11. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.
12. Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku.
13. Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
14. Należy unikać animowanych avatarów (obrazków pod loginem), a także animowanych obrazków w podpisach (sygnaturach) – chyba że animacja jest bardzo dyskretna i nie kłuje w oczy.
15. Avatar powinien "ważyć" najwyżej 20 kB, w przeciwnym razie zostanie usunięty.
16. Sygnatura (podpis) powinna być nie wyższa niż 150 pikseli oraz nie szersza niż 700 pikseli, a łączna waga obrazków w sygnaturze nie może przekraczać 100 kB. Podpisy nie spełniające tych warunków będą usuwane.
17. Zabronione jest tzw. nabijanie postów (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mających na celu jedynie zwiększenie "rangi" na Forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają ostrzeżenie.
18. Zabronione jest podszywanie się pod administratorów Forum, w szczególności używanie takich awatarów czy podpisów, jak "Administrator", "Moderator"
19. Reklama na Forum TwojePrawko jest płatna. Nie wolno reklamować stron komercyjnych, w tym serwisów informacyjnych sprzedających reklamy. Dozwolone jest jedynie reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych. Strony prywatne, na których widnieją reklamy Google AdSense, także uznajemy za komercyjne. Odnośniki do stron komercyjnych będą usuwane – także z podpisów. Zabronione jest bezpośrednie reklamowanie forów internetowych, nawet jeśli na forach tych nie są wyświetlane reklamy. Osoby zainteresowane reklamą na Forum są proszone o kontakt z naszym strefą reklamodawcy
20. Reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych jest dozwolone, jednak odnośnik do takiej strony wolno podać tylko raz (dozwolone jest umieszczenie odnośnika do własnej strony w podpisie). Odnośniki powtarzające się w krótkich odstępach czasu w różnych wątkach będą usuwane.
21. W przypadku znalezienia wątków naruszających zasady korzystania z Forum (zwłaszcza zawierających odnośniki do warezów, cracków czy stron zawierających treści pornograficzne) prosimy o poinformowanie Administratora
22. Za łamanie zasad korzystania z Forum będą przydzielane ostrzeżenia. Każde złamanie zasad korzystania z Forum oznacza ostrzeżenie. Trzecie z kolei ostrzeżenie jest równoznaczne z blokadą konta na okres jednego miesiąca. Konta forumowiczów notorycznie łamiących zasady korzystania z Forum będą blokowane bezterminowo.
23. Administrator Portalu, ani jego właściciel nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na Forum przez Użytkowników.
24. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w związku z korzystaniem z Portalu TwojePrawko.com.pl jako Zarejestrowany Użytkownik. Administratorem danych osobowych Zarejestrowanych Użytkowników jest Portal TwojePrawko.com.pl sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach 25-004 przy ul. Paderewskiego 14
25. Zarejestrowany Użytkownik, podając dane osobowe w formularzu rejestracyjnym:

  • oświadcza, że są one zgodne z prawdą,
  • wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych (stosownie do ustawy z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 ze zm.) w celu realizacji usług dostępnych w ramach Serwisu.

26. Każdy Zarejestrowany Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych, a także prawo ich poprawiania i żądania ich usunięcia. W tym celu należy zwrócić się listownie na adres: Portal TwojePrawko.com.pl sp. z o.o. Kielce ul. Paderewskiego 14
27. Użytkownik publikujący swoje wypowiedzi na Forum niniejszym upoważnia nieodpłatnie : Portal TwojePrawko.com.pl do:

  • zapisywania publikowanych wypowiedzi w pamięci komputera,
  • obróbki cyfrowej celem dostosowania ich do wymogów Portalu,
  • publikowania i rozpowszechniania nadesłanych przez Użytkownika wypowiedzi w sieci Internet,
  • włączania ich (lub ich fragmentów) do innych utworów i tworzenia opracowań,
  • wytwarzania określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową w dowolnym formacie,
  • rozpowszechniania wypowiedzi na każdym nośniku audiowizualnym, a w szczególności na nośniku magnetycznym oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, jak również w postaci drukowanej,
  • umieszczania wypowiedzi w bazach danych.

28. O zmianach zasad korzystania z Forum będziemy informować na Forum. W sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy Regulaminu Portalu TwojePrawkol, dostępnego pod adresem: http://twojeprawko.com.pl/info/regulamin

Życzymy miłego korzystania z Forum Portalu TwojePrawko.