Montaż wyłącznie dwóch opon zimowych i pozostawienie na jednej osi opon letnich nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jednak z jakiegoś ważnego powodu dysponujesz tylko dwoma zimówkami zamontuj je na tylnej osi, bez względu na to, czy jest to oś napędzana, czy nie.
Czy jazda z dwoma oponami zimowymi i 2 oponami letnimi to dobre rozwiązanie?
Montaż wyłącznie dwóch opon zimowych i pozostawienie na jednej osi opon letnich nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jednak z jakiegoś ważnego powodu dysponujesz tylko dwoma zimówkami zamontuj je na tylnej osi, bez względu na to, czy jest to oś napędzana, czy nie. Z kolei na przedniej osi, zamontuj dwie mniej zużyte opony letnie (np. te, które jeździły z tyłu).
Wadą takiego rozwiązania jest to, że Twój samochód będzie miał większy problem z ruszeniem z miejsca (np z wydostaniem się się z parkingu czym najczęściej sugerują się kierowcy). Zaletą - że zmniejszy się ryzyko zarzucenia pojazdu w przypadku hamowania oraz wchodzenia w zakręt jak również obrócenia pojazdu wokół własnej osi (np. na lodzie czy śniegu). Jazda będzie zdecydowanie bezpieczniejsza niż w przypadku montażu dwóch zimówek na przedniej osi. Producenci opon oraz samochodów potwierdzają, że najgroźniejszą i najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silne i niespodziewane zarzucenie tyłu samochodu (lub obrócenie wokół własnej osi).
Jeśli więc nie posiadasz 4 opon zimowych - zawsze opony z głębszym, zimowym bieżnikiem montuj na tylnej osi.