Witam
czy ktoś wie kiedy wchodzi ten ecodriving na egzamin i na czym ma dokładnie polegać?
Odpowiadając na Twoje pytanie pozwolę sobie zacytować część mojego artykułu który został opublikowany w prasie motoryzacyjnej:
Zmianą, która wchodzi w życie od przyszłego roku, jest wprowadzenie ecodrivingu, czyli energooszczędnego poruszania się po drodze. Dla egzaminowanego oznacza to, że podczas jazdy po mieście, będzie musiał zwracać dodatkowo uwagę na kolejny zegar jakim jest obrotomierz na desce rozdzielczej pojazdu aby zmieścić się w tzw. zielonym polu wyznaczającym optymalną pracę silnika. Jednym słowem kursant zdając egzamin praktyczny, dodatkowo będzie skupiał się na kolejnym zegarze oprócz prędkościomierza, co zmniejszy jego szanse na pozytywny wynik egzaminu. Jest to wielkie utrudnienie, ponieważ z moich doświadczeń wynika, iż najczęściej przyszli kierowcy korzystają z trzech, maksymalnie czterech biegów. Pragnę zaznaczyć, że ecodriving obowiązywał będzie tylko w przypadku jazdy po mieście. Na placu oraz podczas manewrów, egzaminowany, na szczęście nie będzie musiał myśleć o obrotomierzu. Jak to wpłynie na bezpieczeństwo na drodze? Moim zdaniem negatywnie. Po trzydziestu godzinach jazd, kursant jest przygotowany w podstawowym stopniu do poruszania się po drodze. Dodatkowe utrudnienie, jakim jest skupianie uwagi na innych elementach – w tym przypadku na obrotomierzu, nie wpłynie pozytywnie na ostrożność poruszania się w ruchu drogowym przyszłego kierowcy.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to znaczy że podczas jazdy będę musiał cały czas patrzeć się na zegar z obrotami i pilnować się żeby strzałka była cały czas na zielonym polu - proszę więc o odpowiedź na którym biegu najlepiej jechać żeby strzałka nie przekroczyła zielonego pola???
Zdecydowanie odradzam Ci patrzenie cały czas na obrotomierz - skup raczej swoją uwagę na drodze, natomiast podczas prowadzenia pojazdu spojrzyj co jakiś czas na wskazówkę obrotomierza - gwarantuję Ci że ta wskazówka podczas normalnej jazdy nie zmienia szybko swojego położenia. Co do drugiej części Twojego pytania biegi powinieneś zmieniać płynnie i starać się jeżeli tylko jest to możliwe ze względu na warunki ruchu drogowego dochodzić jak najszybciej do jazdy na najwyższym biegu, bez osiągania wysokich obrotów silnika na poszczególnych biegach.
Cóż, co raz więcej wymaga sie od kandytatow na kierwocow, czy to dobrze ? Raczej tak, o ile tego wszystkiego nie jest za duzo na raz, co do eco jazdy to moim zdaniem jeśli instruktor potrafi w dobry sposób przekazać wiedzę na temat zmiany biegów to zerkanie na obrotomierz nie bedzie konieczne
Witam
Panie Pawle chciałem się zapytać czy można się do Pana zapisać na jazdy? Ja mam czas codziennie po 16, oprócz sobót i niedziel. Proszę o odpowiedź.
Jak najbardziej można, w grafiku są jeszcze wolne miejsca, możesz zarezerwować jazdy po przez portal. Zapraszam na jazdy, pozdrawiam