Aktualności

BMW Group Classic świętuje historyczne i aktualne sukcesy na Isle of Man

2014-09-12

Festival of Motorcycling na Isle of Man był doskonałym miejscem, by pokazać razem kilka słynnych motocykli wyścigowych BMW z dawnych lat oraz tych współczesnych, takich jak 75-letni doładowany zwycięzca Tourist Trophy BMW Kompressor Georga Meiera, który stanął obok BMW S 1000 RR Michaela Dunlopa, wielokrotnego triumfatora TT w 2014 r.

BMW Group Classic świętuje historyczne i aktualne sukcesy na Isle of Man

 

Festival of Motorcycling na Isle of Man był doskonałym miejscem, by pokazać razem kilka słynnych motocykli wyścigowych BMW z dawnych lat oraz tych współczesnych, takich jak 75-letni doładowany zwycięzca Tourist Trophy BMW Kompressor Georga Meiera, który stanął obok BMW S 1000 RR Michaela Dunlopa, wielokrotnego triumfatora TT w 2014 r.

 

 

Podczas imprezy Classic TT, która odbyła się w dniach 22-25 sierpnia, BMW Group Classic wystawiła dla publiczności wybór historycznych wyścigowych boxerów, a trzy z nich uczestniczyły w legendarnej Rundzie Honorowej. Dzień później niż planowano, ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe, to samo doładowane BMW 255, które było pilotowane przez Georga Meiera 75 lat temu, okrążyło wyspę ponownie, ale tym razem prowadzone przez bratanka Meiera – Wolfganga. Towarzyszyli mu: Ralf Schneider na BMW R 51 z 1939 r. oraz Sebastian Gutsch na 85-letnim R 63 – pierwszym BMW z silnikiem o pojemności 750  cm3. Ci trzej motocykliści pokonali sześćdziesięciokilometrową rundę honorową po słynnym na całym świecie górskim torze. Ku zdziwieniu wielu widzów ich przejazd był zaskakująco szybki, mimo że oczywiście nieporównywalnie wolniejszy od rekordowych czasów osiąganych przez Michaela Dunlopa na jego BMW S 1000 RR podczas tegorocznych zwycięstw w Senior, Superbike i Superstock TT.

 

Oprócz obserwacji tych historycznych motocykli podczas ich wyjazdu na tor, dla entuzjastów BMW Group Classic było jeszcze wiele innych ciekawych rzeczy. Ogromny teren wystawowy na tyłach głównej trybuny umożliwiał fanom obejrzenie specjalnych prezentacji różnorakich modeli z przed- i powojennych czasów, włączając w to BMW R 5 z 1936 roku, BMW R 67 z 1951 r. oraz BMW RS 54 z 1954 r., które zostało zaprojektowane jako wyścigowa maszyna dla niefabrycznych jeźdźców, zdolna przekroczyć prędkość 200 km/h. By wesprzeć imprezę, na Wyspę Man przyjechała z Monachium wielka ciężarówka wraz z paroma samochodami dostawczymi, wiozącymi cenny ładunek historycznych maszyn BMW. Tłum podekscytowanych widzów stał tam cały czas przyglądając się nawet, jak personel BMW buduje stoisko wystawowe w sobotni wieczór 24 sierpnia, był tam również podczas „inspekcji” trzech motocykli wyznaczonych do przejechania swojej rundy honorowej.

 Akcja przeniosła się w niedzielę na północną część Wyspy na Vintage Motorcycle Club’s Festival w Jurby, gdzie tysiące entuzjastów klasyki przybyło na niegdysiejsze lotnisko, by zobaczyć wiele z najsłynniejszych maszyn, przyciągających tłumy na Tourist Trophy przez lata. Były wśród nich oczywiście słynne boxery BMW. Z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych, silnego wiatru i kiepskiej widoczności w górnych partiach górskiego toru, Runda Honorowa i wszystkie wyścigi dnia zostały odroczone do wtorku, ale i tak dla odwiedzających ekspozycję BMW Group Classic pozostało wiele atrakcji. Przez cały dzień była oblegana przez pełnych zainteresowania fanów wyścigów, szczególnie gdy kilka historycznych motocykli zostało odpalonych – wliczając w to Type 255 Kompressor z 1939 r., który wywołał spontaniczny aplauz wśród zgromadzonego tłumu. Po wykonaniu Rundy Honorowej, w czasie gdy wszystkie boxery pakowano na podróż z powrotem do Niemiec, wielu entuzjastów klasycznych motocykli miało możliwość znalezienia się bliżej kilku z najbardziej kluczowych modeli motocykli w historii firmy. Największe zainteresowanie budziły oczywiście wyścigowe BMW – od siedemdziesięciopięcioletniego Type 255, pilotowanego niegdyś przez pierwszego nie-Brytyjczyka w historii, który wygrał Senior Tourist Trophy, do siejącego postrach na torach zwycięzcy 2014 TT, pilotowanego przez Michaela Dunlopa. Wyobraźcie sobie tylko, co może nam przynieść następne 75 lat...

Komentarze
Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz
Pozostało znaków 1000